Voordelen van all-in-one software

Als accommodatie-uitbater heb je vaak honderden uiteenlopende zaken die je aandacht vergen. Natuurlijk bestaan er verschillende softwareoplossingen om jouw hotel beter te kunnen beheren, maar ook daar is het soms een uitdaging om door het bos de bomen te zien. Een all-in-one systeem vormt de perfecte oplossing om je hotel overzichtelijk en centraal te beheren zodat jij je kunt concentreren op wat het belangrijkst is: je gasten. Benieuwd waarom? We zetten de 5 voornaamste voordelen op een rij!

Stardekk
19/8/21

#1: Connectivity

Een alles-in-een systeem helpt je bij verschillende taken van je hotelmanagement zoals de check-in & check-out, de ontbijt- en schoonmaaklijsten, de backoffice en de facturatie. De verschillende afdelingen van je hotel werken via eenzelfde systeem waardoor ze steeds met elkaar in contact staan. Op deze manier stoot je niet op integratieproblemen die vaak gepaard gaan met een heuse complexiteit van diverse systemen. Alles staat met elkaar in verbinding, dus dat handmatig overtypen en steeds iedereen handmatig informeren van alles wat je gedaan hebt, laat dat maar achterwege!

Voordelen van een all-in-one systeem

#2: Een optimale gebruikservaring garanderen

Wanneer je verschillende systemen hebt die met elkaar communiceren, heb je steeds te maken met verschillende interfaces. Daarnaast dien je met al die systemen te leren werken en heb je geen centraal overzicht. Een all-in-one systeem is in die zin makkelijker in gebruik voor jou en al je collega’s. Nieuwe collega’s worden vlotter opgeleid en bestaande medewerkers herkennen het gemak om met één overzichtelijk systeem te werken.  

Zo kun je met onze Bookingplanner all-in-one op een centraal platform al je boekingen zien waardoor je niet naar de extranetten van de verschillende boekingssites moet surfen. Het is letterlijk alles in 1, zo eenvoudig is het!

#3: Tijd winnen

Het waarschijnlijk wel belangrijkste voordeel van een all-in-one systeem is dat het tijdbesparend is. Dit aangezien je al je gegevens op één plek hebt en niets moet overzetten. Zo wordt het manueel werk beperkt. Het handmatig controleren, beoordelen, samenstellen en genereren van rapporten is dan ook zeer arbeidsintensief. Maar toch wordt het analyseren van je data sterk aangeraden. Met onze Bookingplanner kun je makkelijk leren uit gedetailleerde rapporten. Door je aanpak op data te baseren, kun je eenvoudiger de behoeften van gasten achterhalen.

Daarnaast sluipen er bij manueel werk sneller foutjes in rapporten of berekeningen waardoor bepaalde stappen opnieuw moeten gebeuren. Time is money, met een all-in-one systeem kun je je zaak makkelijk beheren vanuit één platform en bespaar je kostbare tijd die je kunt besteden aan je gasten.

“Het waarschijnlijk belangrijkste voordeel van een all-in-one systeem is dat het tijdbesparend is.”

#4: Richt je op groei

Met een all-in-one systeem kun je kostenbesparend werken en zo meer winst genereren. Deze kostenbesparing krijg je dankzij de besparing van tijd en het winnen aan efficiëntie. Met deze vrijgemaakte middelen kan er dan gefocust worden op de groei van je zaak:

  • Zo kun je door middel van de verschillende gegevens en rapporten, je bedrijfsstrategieën en optimalisaties verder uitwerken.
  • Daarnaast kun je meer focussen op het contact met partners en de online communicatie op sociale media of de website. Wil je meer tips over social media, download dan zeker onze ebook!

Naast een handig all-in-one pakket is onze software ook gebaseerd op open connectivity via onze Marketplace. Wil je nog meer tools en applicaties samen gebruiken? Dat kan! Je kunt kiezen uit meer dan 400 kwalitatieve integraties.

#5: Meer reserveringen, minder administratie

Met Bookingplanner all-in-one krijg je toegang tot grote boekingssites zoals Booking.com en Airbnb en kun je met meer dan 400 partners integreren. Dit gaat gepaard met een grotere online zichtbaarheid waardoor je steeds nieuwe klanten kunt aantrekken. Verschillende taken zoals facturatie, het genereren van schoonmaaklijsten en het toewijzen van kamers worden overgenomen door één softwarepakket waardoor je administratieve taken aanzienlijk verminderen.

Je kan je reserveringen en bijkomende communicatie in een handomdraai verwerken en zo zorgen voor de perfecte gastervaring. Een tevreden gast betekent een positieve recensie, wat op termijn zorgt voor meer klanten en dus een hogere bezettingsgraad!

Voordelen van een all-in-one systeem

Ready to rock?

Ben je klaar om je accommodatie naar een hoger niveau te tillen en weg te stappen van bergen administratie? Probeer nu onze Bookingplanner all-in-one gratis uit voor 14 dagen. Vraag hier je gratis versie aan!

Lees ook

Nieuwe mijlpaal: Stardekk wordt deel van Lighthouse!

Hoe optimaliseer je jouw Booking Engine voor de feestdagen?

Kerstvakantie op verplaatsing of toch liever thuis? 3 boekingtrends voor België en Nederland!