Een vlotte check-in in jouw hotel

De eerste indruk blijft hangen. Of je het nu leuk vindt of niet, jouw check-in proces zet de toon voor de rest van de gastervaring. Als je geen verkeerde start wil, kun je maar beter de tijd nemen om het check-in proces in jouw accommodatie te optimaliseren!

Stardekk
16/9/21

Waarom een snelle check-in loont

Een snelle check-in bij jouw hotel.

  • We leven in een veeleisende maatschappij: alles, overal en altijd. De hotelsector moet concurrerend blijven en investeren in slimme technologie om processen te versnellen!
  • Het bieden van een snelle check-in en check-out service is een uitstekende manier om de algehele gastervaring in jouw accommodatie te verbeteren. Het zal vakantiegangers (vaak met kinderen!), die staan te popelen om de omgeving te verkennen, tevreden stellen. Bovendien zal je meteen ook in goede aarde vallen bij gehaaste zakenreizigers, die op weg zijn naar de volgende meeting of een vlucht proberen te halen.
  • Door de check-in tijd te verkorten en repetitieve administratieve taken te vermijden, kunt je je gasten hartelijk verwelkomen en je focussen op een meer gepersonaliseerde check-in ervaring. Tijd om jouw gasten echt te leren kennen!

3 praktische tips om jouw check-in te versnellen

#1 Opvragen van gastgegevens

Het opvragen van informatie over je gasten is belangrijk om fraude tegen te gaan. Als eigenaar van een accommodatie moet je om veiligheidsredenen jouw klant identificeren. Hoewel de meeste hotelgasten dit begrijpen, leidt het verstrekken van deze informatie tijdens het inchecken vaak tot frustraties. Gelukkig zijn er in deze moderne wereld veel technologische oplossingen om dit proces te versnellen!

Bookingplanner All-in-One: Check-in functie

Bookingplanner All-in-One heeft een speciale check-in functie voor Booking.com gasten. Aangezien - in de meeste gevallen - veel boekingen via Booking.com worden gemaakt, kan dit uitbaters behoorlijk wat tijd besparen.

  • Verzamel eenvoudig de informatie van je gasten (paspoort, ID-kaartgegevens) nog voor hun aankomst.
  • Krijg snel toegang tot de check-in gegevens via de dashboard-knop en beheer de check-in verzoeken met één simpele klik.
  • Communiceer met je gasten op voorhand om hen belangrijke informatie te bezorgen. Vertel hen bijvoorbeeld hoe ze hun sleutels kunnen afhalen.
  • Communiceer met je gasten na hun verblijf om ze opnieuw te doen herinneren aan jouw accommodatie en opnieuw te boeken.
Een snelle check-in bij jouw hotel.

Dit is een gloednieuwe feature, Stardekk is een van de eerste partners die dit implementeert in Bookingplanner All-in-One Hotel Software.

Nog niet bekend met Bookingplanner All-in-One? Ontdek dan zeker de voordelen van deze All-In-One Hotel Software op Bookingplanner.com

365id: Global ID Validation

De 365id Scanner verifieert de identiteit van je klant en stuurt de gegevens naadloos door naar jouw PMS. Door het ID document snel te scannen maakt je de check-in een stuk sneller en veiliger.

Meer weten? Bekijk 365id op onze Marketplace.

Een snelle check-in bij jouw hotel.

  • Fraude met valse ID-documenten opsporen
  • Versnel het inchecken met een efficiënte identiteitscontrole
  • Bewaar de gescande ID informatie in jouw PMS, geen ouderwetse papieren kopieën meer nodig.

#2 Betalingen ontvangen

Bied jij al online betaalopties aan? Zo niet, dan is het nu de hoogste tijd om te beginnen! Net als in veel andere sectoren is online betalen ook in de hotelwereld een opkomende trend. Moderne gasten houden van het gemak van een cashloze en zorgeloze online betaling. Maar timing is ook een belangrijk criterium. Incasseer je de betaling nog steeds bij het inchecken of uitchecken? Er zijn betere mogelijkheden!

Bookingplanner All-In-One: betaalverzoek

Met Bookingplanner All-In-One kun je een betaalverzoek sturen voor, tijdens of na het verblijf van de gast.

  • Stuur een betaallink per e-mail voor, tijdens of na het verblijf van je gast.
  • Voorzie meerdere online betaalmethodes aan dankzij connecties met beveiligde betaalproviders
  • Win tijd bij het inchecken of uitchecken, zodat gasten niet op de rekening hoeven te wachten.
Een snelle check-in bij jouw hotel.

Het versturen van betaalverzoeken via je PMS is mogelijk dankzij handige integraties met Payment Providers zoals Mollie en Stripe. Wil je weten welke betaalpartners integreren met onze hotelsoftware Bookingplanner All-in-One? Kijk dan op onze Marketplace !

#3 Automatisering: de receptie vermijden

Heb je vaak gehaaste zakenreizigers in jouw accommodatie, die geen tijd willen verspillen aan de receptie? Ga dan voor volledige automatisering! Met een geautomatiseerde check-in kun je een veilige code aanbieden aan gasten - die vooraf online hebben betaald - waarmee ze toegang krijgen tot hun keycards of meteen naar hun kamer kunnen gaan en de deur openen.

SALTO Space: smart-locking

Het toevoegen van SALTO Space aan jouw PMS integraties is een goede manier om wachtrijen bij de balie te voorkomen. Het is een draadloos smart-locking platform voor hoteldeuren. Meer weten? Bekijk SALTO op onze Marketplace voor meer info.

Een snelle check-in bij jouw hotel.
  • Geef je gasten op een efficiënte en snelle manier toegang tot hun hotelkamers.
  • Het is een flexibel en veilig systeem.
  • Gebruikers kunnen deuren openen met credentials op hun smartphone of smart keycard of met een pincode.
  • Eenvoudig beheer voor jou als uitbater.

Bookingplanner All-In-One

Zoals hierboven vermeld, biedt Bookingplanner All-In-One heel wat check-in functies die het proces helpen versnellen. Combineer dit met handige integraties om je zaak te boosten. Het complete pakket in één gestroomlijnd systeem!

Nieuwsgierig? Probeer het gratis!

Lees ook

Nieuwe mijlpaal: Stardekk wordt deel van Lighthouse!

Hoe optimaliseer je jouw Booking Engine voor de feestdagen?

Kerstvakantie op verplaatsing of toch liever thuis? 3 boekingtrends voor België en Nederland!