Wil jij ook graag minder administratie en meer tijd voor jouw gasten?

We moeten het jou ongetwijfeld niet vertellen dat het uitbaten van een B&B of hotel heel wat administratie met zich meebrengt. Ben jij ook uren bezig met het menueel bijhouden van lijsten, facturatie en rapportage? Bookingplanner kan hierbij een grote hulp zijn. Deze software omvat niet alleen een handig overzicht van je boekingen in de vorm van een digitale agenda maar reduceert administratieve taken tot een minimum. Zo krijg jij de nodige gemoedsrust en kan je meer focussen op je klanten.

Stardekk
11/5/21

Laat je gasten niet wachten bij het in- en uitchecken

Wanneer jouw gasten arriveren, willen ze natuurlijk zo snel mogelijk hun kamer betreden. Zorg er dus voor dat je goed voorbereid bent en dat je helemaal klaar bent om hen te verwelkomen. Dankzij het PMS heb je een duidelijk overzicht van aankomende en vertrekkende gasten, ook bij groepsreservaties.

Genereer ook handige ontbijt- en schoonmaaklijsten. Zo zorg je ervoor dat elke kamer goed schoongemaakt is en heb je een accuraat overzicht hoeveel mensen het ontbijt nemen.

Wil je ook minder administratie en meer tijd voor je gasten?
"Een PMS is als het ware de ruggengraat van je hotel of B&B en helpt je in no-time al je back- en frontoffice taken te managen."

Vergemakkelijk je facturatie en rapportage

Naast een vlotte check-in en check-out is ook een correcte overzichtelijke facturatie een belangrijk onderdeel van de gastenervaring. Dankzij een Cloud PMS verloopt ook dit veilig en vlot. Splits of voeg folio’s samen, configureer extra kosten zoals bepaalde extra’s of items uit de minibar of stuur een veilige betalingslink naar de gast. Alles wordt overzichtelijk bijgehouden in het systeem.

Haal snel verplichte rapporten voor de overheid op of exporteer belangrijke gegevens om te analyseren en bespreek de resultaten met andere teamleden. Een duik nemen in de cijfers? Exporteren naar een Excel file is mogelijk.

Meer focus op je gasten

Nog voor de gasten bij jou over de dorpel stappen, wil je ongetwijfeld al een band met hen opbouwen. Dankzij Bookingplanner Cloud PMS kan je je gasten zelfs nog voor de check-in persoonlijk benaderen. Met behulp van gepersonaliseerde e-mail templates informeer je ze op voorhand over toeristische trekpleisters en restaurants in de buurt, het weer op de dag van aankomst, …

Ook na het uitchecken kun je het contact warm houden en hen mailen voor een review. Alhoewel al deze mails geautomatiseerd verlopen via jouw PMS, ervaren de gasten dit toch als een aangename, persoonlijke benadering.

Wil je ook minder administratie en meer tijd voor je gasten?

Ga voor een gestroomlijnde aanpak

Met een Cloud PMS koppel je trouwens ook makkelijk met tal van andere systemen waardoor je kan gaan voor de perfecte gastbeleving. Integreer met een performante channel manager of integreer een POS, PAY of KEY-systeem voor een vlot verloop bij elke stap voor, tijdens en na het verblijf van de gast.

Ontdek de voordelen van een PMS

Eén van onze klanten, Boutique Hotel ’t Fraeyhuis, is al jaren liefhebber van ons Property Management Systeem. Voor hen vormt het een aanzienlijke tijdswinst en vereenvoudiging op administratief en boekhoudkundig vlak.

Wil je ook je gastenervaring nog beter maken? Vraag jouw free trial aan via onderstaand formulier!

Lees ook

Vereenvoudig je prijszetting en distributie met een AI-gestuurde Channel Manager

[eBook] De ultieme OTA-gids 2024: vind de juiste OTA’s voor jouw accommodatie

Hoe je hotel of B&B rendabeler maken met een optimale prijszetting