Pakketreizen vormen een nieuwe trend

Wil je graag een nieuw marktsegment aanspreken en zo meer boekingen ontvangen? Heb je al gehoord van pakketreizen? Verschillende spelers bevinden zich in de packaged travel market. Door je te richten op deze markt kun je als hotel of B&B je avarage daily rate (ADR) verhogen. Maar hoe doe je dat juist? Ontdek het in dit artikel!

Stardekk
8/9/21

Wat verstaan we onder pakketreizen?

Pakketreizen betekent het bundelen van reisproducten en deze verkopen als één gecombineerd product, een pakketreis of rondreis genoemd. Het pakket omvat dan een combinatie van overnachtingen, voeding, transport en activiteiten. Een consument (of reisagent) koopt het pakket meestal in één enkele transactie. Er zijn verschillende soorten pakketten, evenals verschillende types bedrijven die deze pakketten samenstellen.

"Naarmate de distributie en de verkoop van vrijetijdsreizen verder evolueren, zullen ook pakketreizen dat blijven doen."

Douglas Quinby, Analist bij Phocuswright

Welke soorten pakketreizen zijn er?

Wanneer er over pakketreizen gesproken wordt, worden er steeds verschillende termen gebruikt. Dit kan wel eens voor verwarring zorgen. Wij zetten de drie belangrijkste termen, pakketreizen, FIT reizen en groepsreizen, voor jou op een rijtje!

  • Een pakket, of vakantiepakket, kan het volgende omvatten: vlucht, verblijf, huurauto of transfer, dagtochten of activiteiten, maaltijden en reisverzekering.
  • FIT was oorspronkelijk een afkorting voor "foreign independent travel", of vrijetijdsreizen in het buitenland zonder begeleiding of vaste pakketstructuur. Vandaag wordt FIT meer algemeen geïnterpreteerd als "flexibele onafhankelijke reizen" - de componenten van de reisroute kunnen misschien op een pakket lijken, maar de reisroute wordt op maat van de reiziger samengesteld.
  • Groepsreizen zijn pakketten en aangepaste FIT's voor groepen vrijetijdsreizigers. Over het algemeen geldt "groep" voor een minimum van negen of 10 reizigers; deze definitie is echter ook flexibel en kan sterk verschillen per reisindustriesector en zelfs per aanbieder.
Pakketreizen: een nieuwe trend

Ken je G2 Travel al?

G2 Travel is een dynamische en servicegerichte touroperator die zich toespitst op het organiseren van FIT- en groepsreizen over de hele wereld. G2 Travel heeft een diepgaande kennis van de bestemmingen die ze bedienen en streeft naar sterke relaties met hun klanten en leveranciers. Daardoor kunnen ze naadloze reispakketten aanbieden.

G2 Travel richt zich op zowel business als leisure klanten en probeert oplossingen te bieden in samenwerking met hun rechtstreeks gecontracteerde hotelpartners. Dit doen ze door sterke partnerships uit te bouwen met zowel grotere hotelketens als onafhankelijke hotels. Meer dan 5500 hotels in Europa en Noord-Amerika zijn zorgvuldig onderzocht en individueel gecontracteerd, specifiek om aan de behoeften van hun klanten te beantwoorden.

Pakketreizen: een nieuwe piste om meer reserveringen te krijgen

Het kan voor hoteliers zeer interessant zijn om samen te werken met een touroperator, aangezien deze je eigen directe verkoop kan aanvullen. Door in te zetten op een B2B strategie kan je zowel business als leisure gasten aantrekken en dit in groep- of FIT-vorm.

Wil je samenwerken met G2 Travel? Dat kan! Wij hebben even de 3 belangrijkste redenen opgelijst waarom deze partner een slimme keuze is:

Pakketreizen: een nieuwe trend
  • G2 Travel richt zich op een geselecteerd aantal hotels waardoor ze hun marketinginspanningen en volume hier volledig op kunnen focussen.
  • Door lokale commerciële teams te vormen, kan G2 Travel nauw samenwerken met haar partnerhotels en op die manier samen groeien.
  • G2 Travel integreert eenvoudig met Cubilis Channel Manager en beschikt zelf over ondersteunende technologische oplossingen waarmee je als hotel snel en eenvoudig je tarieven en beschikbaarheid kan bijwerken. Daarnaast kun je promoties opzetten om verkoop in lage periodes te stimuleren.

Ga aan de slag!

Heb je interesse om de package travel market te ontdekken? Bezoek zeker onze Marketplace. Onze Cubilis Channel Manager koppelt naadloos met G2 Travel.

Ben je nog geen Stardekk klant en wil je de voordelen ontdekken van het werken met een channel manager waarmee je via een centraal systeem je bezetting doorheen verschillende partners kunt beheren, waaronder eventueel G2 Travel? Vraag dan hieronder je gratis proefversie aan.

Lees ook

Nieuwe mijlpaal: Stardekk wordt deel van Lighthouse!

Hoe optimaliseer je jouw Booking Engine voor de feestdagen?

Kerstvakantie op verplaatsing of toch liever thuis? 3 boekingtrends voor België en Nederland!